Dia tres en escuela 'Express' - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Martine Stals - WaarBenJij.nu Dia tres en escuela 'Express' - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Martine Stals - WaarBenJij.nu

Dia tres en escuela 'Express'

Door: Stalske

Blijf op de hoogte en volg Martine

14 Januari 2015 | Nicaragua, Granada

Buenos dias todos,

M'n 3e les Spaans zit erop. Het is leuk, maar erg vermoeiend.
tot nu toe veel vocabulaire, wel veel om verwerkt te krijgen.
Maar k leer elke dag bij en dat is leuk natuurlijk!

De dagen zijn goed gevuld hier. AM: les. PM: almuerzo en vervolgens un actividad (=uitstapje). We heel leuk om zo de taal en de stad/bevolking te leren kennen!
Ook elke dag een beetje 'la tarea' (=huiswerk).

Bij het gastgezin ook alles naar wens. Er is nog een chica francesa.
Het eten is erg gevarieerd en lekker! Wel vettig, precies dat alles wordt gefrituurd of gesuikerd. Gisteren gallo pinto gehad (el arroz y los frigoles), tortilla,.. Best lekker. Zij maakt ook lekkere ensalatas: rode, witte kool, komkommer, tomaten,.. ook al puree gehad. Deze ochtend pannekoekjes. Elke keer bij 'el desayono'(=het ontbijt) wat vers fruit: banana, papaya, sandia.

Gisteren met de klas de markt in de stad bezocht, een typisch gerecht 'moronga', soort van bloedworst gegeten, uit een maisblad en met rijst natuurlijk :)!

K zal (proberen) om nog wat fotos toe te voegen!

Oja, ook nog meegemaakt, heel Nicaragua een uur zndr stroom, geen water, dochteŕtje van gastgezin in broek geplast (op mijn kamer), buiten gesloten geweest,.. hoort erbij, dinges des levens ;)!

K ga verder, naar 'el mercado'.

Hou jullie goed en hasta la vista !

• 15 Januari 2015 - 02:18

Eva:

Hoi Martine,

Fijn om dit te lezen. Je hebt een goede start gemaakt dat is duidelijk.
    Ik ga zeker en vast blijven lezen. Zo voel ik me af en toe mss ook een beetje
    op vakantie ;-) Geniet ervan, vooral van het mooie weer ook en geef uw ogen
    maar goed de kost. Spaanse les bijhouden en je gaat een schitterend avontuur
    tegemoet.

Enjoy en tot hoors!
    Eva

• 15 Januari 2015 - 07:56

Inge:

Leuke foto's! Meteen vakantiegevoel... ;-) Hoeveel moet zo'n eiland kosten? Hihi...

• 15 Januari 2015 - 20:10

Kristel:

Hoi Martine,

Mooie foto's. Ziet er leuk uit! :o)
    Nog heel veel plezier!!

Groetjes uit kèsing.

• 15 Januari 2015 - 20:35

Mama:

HALLO MARTINE,

zo te horen heb je het druk maar lukt het
    wel met het spaans .

mooie foto's en goed weer beter dan hier,

geniet er van en zet een kaarsje klaar moest de stroom weer uitvallen

gr en xxx mama

• 16 Januari 2015 - 18:34

Natascha:

Hoi hoi,

Leuke foto's hoor!! Leuke groep met Spaanse les? Toevallig die jongen ook nog in de groep, die je, waar ook alweer bent tegen gekomen :-)

Een bekend beeld ook voor mij, jij met je rugzak haha
    Geniet van al je uitjes,

Natascha
    xxx

• 19 Januari 2015 - 20:56

Tine:

Hey mop, ,

Leuk om je avontuur te kunnen volgen! Zo te lezen/zien heb je het erg naar je zin! Maar niet teveel hè want je moet wel nog terug naar huis willen komen ;)

Heel veel liefs en knuffels,

Tine (en een natte kus van Nikki :))