Una historia mas - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Martine Stals - WaarBenJij.nu Una historia mas - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Martine Stals - WaarBenJij.nu

Una historia mas

Door: Stalske

Blijf op de hoogte en volg Martine

02 Maart 2015 | Guatemala, Antigua

Hola! Een overzichtje van mijn avonturen de laatste twee weken :

* Eerst en vooral : Me he curado = Ik ben genezen :)! De antibiotica sloeg onmiddellijk aan, heb veel moeten rusten en langzaam maar zeker kon ik terug normaal eten. K kwam terug op krachten. Dus jeeej :)!

* 2 weekenden geleden ben ik met enkele Duitsers naar Monterrico geweest. Een dorpje aan de kust. Niet veel te beleven buiten la playa y el mar. Dusss chillen :)!!!!

Wel hebben we een Tortugario bezocht. Locatie waar ze leguanen, krokodillen maar vooral tortugas verzorgen. Je kon er een schildpadje adopteren en vrijlaten in de oceaan. Om 17:30u moesten we terug verzamelen en werden de beestjes losgelaten. Erg lief, leuk en grappig om dit te zien. Je laat ze uit hun potje lopen en hun instinct zegt onmiddellijk in welke richting ze moeten gaan. Wanneer een grote golf hen overspoelde dacht ik 'NEEEEE, dat overleven ze niet' . Maar dan zie je ze na ettelijke seconden weer recht klauteren en verder naar de pacific lopen :)!
Ik heb mijn tortuga 'Inge' genoemd. Zo kan ik er gerust in zijn dat ze zal overleven (lief eh zus ;)!!!).

We zaten er in een leuke hostal met zwembad vlak aan het strand! Waarom een zwembad in een hostal aan het strand?
1. De golven zijn gigantisch, dus erg peligro (gevaarlijk). Ik stond tot mijn knieën in het water en viel gewoon om werd mee gesleurd door een golf. Tijdens het weekend hebben ze 2* iemand moeten redden!
2. Rond de middag wanneer de zon op zijn sterkst is, is het zwarte zand van het strand ongelofelijk heet!! Wandelen /zonnebaden, niet te doen.

's avond was het er heerlijk genieten, op het strand, het geluid van de golven onder een prachtige, heldere sterrenhemel!! Heerlijk! Fijne babbels gehad en vooral wanneer we vergezeld werden door een zatte, oudere dame van Denemarken die haar man kwijt was. Haha!

1 avond zijn we ff uit geweest in een bar waar zowel toeristen rondhangen alsook locals. Wat was me dat! De ene zatte local na de ander, drugsdealers.. Uiteindelijk ben ik er vertrokken. Op het strand van mijn eigen hostal nog genoten en veel gebabbeld. Tot plots een oververhitte local langs kwam draven opzoek, naar marihuana om 'af te koelen' . Wel grappig want dan zit ik daar als 'flik', haha. Maar I don't care ;)! En ze vragen altijd waar je vandaan komt en wat je doet, haha..

* Vorige week hebben wel een bbq gehad, mijn roomy was jarig en trakteerde. De bbq hier is een velg op 4 ijzeren poten met een rooster en ze gebruiken vulkaan-houtskool. Het was erg gezellig met Cuba libre y cervezas :)!

* Op vrijdag was er in Antigua 2* een aardbeving. Echt gek om dat te voelen, ik wist niet wat er aan het gebeuren was, haha. Wij noemen het een aardbeving, maar de mensen hier een aardschok. Een aardbeving is wanneer het echt menens is. Bijzonder!!

* Afgelopen weekend naar Lago Atitlan geweest, 1 van de mooiste meren ter wereld. Het is een kratermeer omgeven door vulkanen en bergen. Rondom het meer, op de bergen zijn, waar mogelijk, dorpjes opgebouwd. De bevolking staat tevens bekend mooie stukken textiel te weven!

Het water van het meer stijgt en stijgt waardoor al verschillende huizen compleet onder water staan. Hier en daar zie je nog een stuk huis boven het water uitsteken. Onder andere een stuk van het hotel waar k verbleef.

Het meer was idd erg mooi. Maar jammer genoeg het dorpje waarin ik verbleef is een drugskeet met hippies dat in mijn ogen toch wel veel van de charme verwoest . De toeristen leven vlak aan het meer en de locals hogerop. Niet zomaar denk k dan. Zaterdagavond was er een actie van de nationale politie op drugs. Dus was Iedereen 's middags bezig om hun nodige portie marihuana in te slaan.. Crazy..

* Gisteren de' opbouw ' van de processie gezien in Antigua. Sinds vorige week zondag (40 dagen voor Pasen) is er elke zondag een processie in de stad. Een hele gebeurtenis en veel mensen ervoor op de been!

* Deze week blijf k wss tot zaterdag in Antigua. Er staat nog een vulkaan tocht op het programma van 2 dagen en de laatste dingen regelen voor de donaties. Verder her en der nog wat dorpjes verkennen.

* Dan rest me nog maar 1 week om te reizen, pfffffff, het gaat zooooo snel!!! Belize ga k wss overslaan, het is wat duur en tijdrovend om er maar slechts enkele dagen te zijn. Ik kom zowieso een andere keer nog terug :)!!!

Adios chicas y chicos!








  • 03 Maart 2015 - 20:07

    Inge De Tortuga:

    hopelijk heeft dat schildpadje een betere conditie dan mij! ;-) Hihi... LIEF!!!!!!!!!!! XXX

  • 04 Maart 2015 - 08:08

    Luana:

    Qué guay todo, Martine, goe bezig & sigue disfrutando ! saludos desde Bélgica xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 96368

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 12 April 2017

I've got the travel bug.

09 Januari 2015 - 17 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: